"Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα..." Καλά, φρούτο να είναι, και ας είναι οτιδήποτε, δε μας πειράζει!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
Παγκόσμια ημέρα διατροφής σήμερα και στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων που υλοποιούνται αυτή τη χρονιά στο σχολείο μας, καθώς και σε πρόγραμμα etwinning που πρόκειται να τρέξει με τίτλο: "Διατροφή και Κορωνοϊός", οι μικροί μαθητές και μαθήτριες συγκέντρωσαν τα δικά τους είδη τροφίμων και τα χώρισαν σε ζωικές και φυτικές τροφές.
Φυσικά οι φυτικές τροφές κυριάρχησαν με δύο δημιουργίες έναντι των ζωικών
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΡΙΤΟ
Συνδυάζοντας άσκηση και σωστή διατροφή μπορούμε να πετύχουμε τα μέγιστα αποτελέσματα για την υγεία μας. Οι αρχαίοι το είχαν ανακαλύψει πρώτοι από όλους...
Επίσης μέσα από το παιχνίδι και βιωματικά μαθαίνουμε πάντα ευκολότερα και πιο γρήγορα. Πραγματοποιήσαμε σήμερα τρεις δραστηριότητες στο μάθημα της φυσικής αγωγής μέσα από παιχνίδια, διακρίνοντας τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, βάζοντας καλάθια για να εντοπίσουμε επιλεγμένες τροφές και φυσικά γνωρίζοντας φρούτα και λαχανικά τα οποία ίσως να μας ήταν άγνωστα.
Μεγάλος ενθουσιασμός, στα ύψη και η διάθεση για ένα δυναμικό ξεκίνημα εβδομάδας.
Παγκόσμια ημέρα αναπηρίας σήμερα και τη συνδυάσαμε με μια υπέροχη συζήτηση για τις σπουδαιότερες προσωπικότητες του πλανήτη μας που είχανε κάποια μορφή αναπηρίας. Στα πλαίσια λοιπόν του δεύτερου κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων, συζητήσαμε και υλοποιήσαμε το πρώτο ψηφιακό εργαστήρι μας, περνώντας το μήνυμα του σεβασμού, της αποδοχής και των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η διαφορετικότητα των ανθρώπων.
Η συμμετοχή στον Διαγωνισμό πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων (Θεματικός Άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη 04/02/2021) σε συνεργασία με τον Σύλλογο γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.
Μήπως αυτή είναι η λύση για να καταλάβουν όλοι ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών και να γίνονται επιτέλους και στην πράξη σεβαστά;
Το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού διοργανώνει διαγωνισμό σύνθεσης στίχων για όλα τα παιδιά. Στόχος μας είναι από τους στίχους να φτιαχτούν τραγούδια για τα δικαιώματα του παιδιού και κατ’ αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα να γίνουν ευρύτερα γνωστά και να τηρούνται!
Το τραγούδι μας δημιουργήθηκε μέσα από συνεργατική-βιωματική μάθηση. Αρχικά υπήρξε συζήτηση και μέσα από καταιγισμό ιδεών καταγράψαμε τις ιδέες και τις απόψεις μας.
Στη συνέχεια ξεκινήσαμε σιγά-σιγά τη σύνθεση η οποία κράτησε δύο διδακτικές ώρες (ένα εργαστήρι δεξιοτήτων).
Η διαδικασία ήταν πολύ ευχάριστη και οι μικροί μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό.
Ευχαριστούμε το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του παιδιού που μας έδωσε αυτή τη δυνατότητα, ώστε να τραγουδήσουμε και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ένα κόσμο καλύτερο για όλα τα παιδιά του κόσμου.
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Όλα τα παιδιά του κόσμου αξίζουν μια αγκαλιά
και μια ζεστή καρδιά γεμάτη αγάπη και χαρά.
Με φροντίδα και ασφάλεια
η οικογένεια είναι μια ζεστή φωλιά.
Προσφέρει γέλιο, γαλήνη, ρούχα,
βοηθάει να μεγαλώνουμε γοργά
να τρώμε υγιεινά.
Όλα τα παιδιά του κόσμου αξίζουν μια αγκαλιά
και μια ζεστή καρδιά γεμάτη αγάπη και χαρά.
Θέλουμε σχολεία, χωρίς παράνομη δουλειά
μαθήματα, δασκάλους, βιβλία, υπολογιστές
και όλου του πλανήτη τα καλά.
Όλα τα παιδιά του κόσμου αξίζουν μια αγκαλιά
και μια ζεστή καρδιά γεμάτη αγάπη και χαρά.
Για τα δικαιώματά μας τραγουδάμε
ελπίδα και χαρά σκορπάμε
τον κορονοϊό νικάμε
και εμβόλια για κάθε αρρώστια και κάθε μαθητή ζητάμε.
Όλα τα παιδιά του κόσμου αξίζουν μια αγκαλιά
και μια ζεστή καρδιά γεμάτη αγάπη και χαρά.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΡΙΤΟ
Διαδικτυακό μάθημα με συζήτηση και διάλογο παρακολουθώντας τα παρακολουθώντας τα παρακάτω βίντεο:
Διαδικτυακό μάθημα μέσα από το “History Illustrated” για τις έννοιες “παραγωγός” και “καταναλωτής”.
Συζήτηση και καταγραφή των βασικότερων χαρακτηριστικών των εννοιών αυτών και πώς επηρεάζουν τη ζωή μας.
Σχεδιασμός των οικονομικών σχέσεων αλληλεξάρτησης ανάμεσα
στους ανθρώπους.
Ο ρόλος του χρήματος στη ζωή μας.
Ο ρόλος των κυβερνήσεων.
Εκπαιδευτικές Μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν: Καταιγισμός ιδεών, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, σχέδιο με τη χρήση Τ.Π.Ε.
Τα πρώτα μου οικονομικά- Μάθημα 2ο
Είμαστε σωστοί καταναλωτές; Μήπως πέφτουμε στην παγίδα της υπερκατανάλωσης; Ποιες οι οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όταν δε στηρίζουμε τα τοπικά προϊόντα; Πώς μπορούμε να επιτύχουμε οικονομική ανάπτυξη σεβόμενοι-ες το περιβάλλον; Πώς μπορούμε να περιορίσουμε τις επιπτώσεις από το ενεργειακό μας αποτύπωμα;
Μέσα από ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και καταιγισμό ιδεών, συζητήσαμε, σημειώσαμε και ταξινομήσαμε τις σκέψεις μας και όσα είδαμε στα παρακάτω βίντεο, ώστε να γίνουμε σωστοί καταναλωτές, να έχουμε οικονομικό όφελος και να βρούμε τρόπο να περιορίσουμε την κατανάλωση ενέργειας, παράγοντάς την ταυτόχρονα με τρόπο που επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο το περιβάλλον. Προβολή βίντεο και συζήτηση διαδικτυακά
στα παραπάνω ζητήματα.
Τα πρώτα μου οικονομικά- Μάθημα 3ο
Πού μας χρησιμεύουν τα χρήματα; Πώς δημιουργούνται; Πώς κερδίζονται ;
Εισαγωγή στον Χρηματοπιστωτικό Εγγραμματισμό μέσα από έξυπνα προβλήματα.
Μετά τις έννοιες "ΞΟΔΕΥΩ-ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΩ-ΔΩΡΙΖΩ", που γνωρίσαμε στο προηγούμενο μάθημα, σήμερα διακρίναμε τις ανάγκες από τις επιθυμίες. Με βάση τις πρότερες γνώσεις των παιδιών εντοπίσαμε τι είναι απαραίτητο στη ζωή μας και τι όχι...
Πώς μπορούμε λοιπόν να αξιοποιήσουμε και να διαχειριστούμε αποτελεσματικά τα χρήματά μας, αποφεύγοντας άσκοπες σπατάλες;
Μα φυσικά μέσα από τον πρώτο μας προϋπολογισμό.
Υλοποιήσαμε παιχνίδια και προβλήματα που μας δίνουν τη δυνατότητα να κατανοήσουμε πώς να σχεδιάσουμε έναν μικρό προϋπολογισμό και πώς να ξοδεύουμε τα χρήματά μας με πρόγραμμα.
Μικρή εισαγωγή στις έννοιες "έλλειμμα & πλεόνασμα".
Συζήτηση-Ομαδική εργασία-Ανακάλυψη, το τρίπτυχο της σημερινής διδασκαλίας!
Στο επόμενο εργαστήρι συνεχίζουμε με τον προϋπολογισμό του ταμείου της τάξης μας...
Τα πρώτα μου οικονομικά- Μάθημα 4ο (β΄μέρος)
Οι φωτογραφίες των μαθητών και μαθητριών έχουν ανέβει ύστερα από έγκριση και υπογραφή των γονέων-κηδεμόνων.
Τα πρώτα μου οικονομικά- Μάθημα 5ο
Μία διαφορετική ημέρα η σημερινή στο σχολείο μας με τον Διευθυντή της Εθνικής Τράπεζας της περιοχής μας, κύριο Κωνσταντίνο Δούμα, να επισκέπτεται το σχολείο μας και να δέχεται τις ερωτήσεις των μικρών μαθητριών και μαθητών παραχωρώντας μας μία πολύ ωραία συνέντευξη.
Το τελευταίο εργαστήριο του θεματικού κύκλου "Καινοτομώ και Δημιουργώ" είχε σαν στόχο να εμπεδώσουν οι μαθητές όλα όσα κάναμε τις προηγούμενες εβδομάδες και να καταλήξουμε σε κάποια χρήσιμα συμπεράσματα. Ταυτόχρονα προσπαθήσαμε να προσφέρουμε τα πρώτα λιθαράκια μιας οικονομικής Παιδείας και ενός οικονομικού Εγγραμματισμού που σπάνια συναντά κανείς στα ελληνικά σχολεία.
Στα πλαίσια αυτά τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι ένας θεσμός που σου δίνει αυτή τη δυνατότητα και σου προσφέρουν επιλογές για να κάνεις κάτι διαφορετικό, αλλά και κάτι που πραγματικά να φανεί χρήσιμο στην καθημερινή ζωή των παιδιών κυρίως στα μετέπειτα στάδια της ζωής τους.
Ευχαριστούμε και πάλι τον κύριο Δούμα και του ευχόμαστε τα καλύτερα.
Τα πρώτα μου οικονομικά- Μάθημα 6ο
Αγορά με το ταμείο της τάξης Εργαστηρίου Ρομποτικής (STEM), κατασκευή και προγραμματισμός του Ρομπότ μας.
Τα πρώτα μου οικονομικά- Μάθημα 7ο
Η αξιολόγηση του προγράμματος έγινε με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο μέσα από το παιχνίδι Monopoly.
Γνωρίζω τα ζώα υπό εξαφάνιση μέσα από το μάθημα των Αγγλικών.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο
Δημιουργία διαδραστικού παιχνιδιού σχετικού με τα ζώα υπό εξαφάνιση, αλλά και υλικού εκτύπωσης από τους μαθητές της τάξης μέσα από την πλατφόρμα Wardwall. Το υλικό δημοσιεύτηκε στη σελίδα " Μαθαίνοντας Περιβαλλοντικά" που φτιάχτηκε στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα: " Διαχείριση καταστροφών και Κρίσεων" με ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΕΚΠΑ).
Δημιουργήσαμε το δικό μας Βίντεο με τα ζώα υπό εξαφάνιση:
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4ο
Δημιουργία διαδραστικών παιχνιδιού σχετικού με την ανκύκλωση, αλλά και υλικού εκτύπωσης από τους μαθητές της τάξης μέσα από την πλατφόρμα Wardwall. Το υλικό δημοσιεύτηκε στη σελίδα " Μαθαίνοντας Περιβαλλοντικά" που φτιάχτηκε στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα: " Διαχείριση καταστροφών και Κρίσεων" με ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΕΚΠΑ).