RSS

ΤΟ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ

Την Παρασκευή 8/1/2016, οι μαθητές-τριες της Ε΄ Τάξης πραγματοποίησαν τη διδασκαλία " Το θερμόμετρο" (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ) μέσα από την Πανευρωπαϊκή πλατφόρμα του Οpen Discovery Space.



Όλα κύλησαν ομαλά και έτσι ένας όμορφος κύκλος δραστηριοτήτων ολοκληρώθηκε για τη φετινή σχολική χρονιά.



Η αποτίμηση των τεσσάρων διδασκαλιών κρίνεται ιδιαιτέρως ικανοποιητική.
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν και βοηθήθηκαν πολύ από τα ψηφιακά εργαλεία μάθησης. Η συμμετοχή τους μέσα από τις βιωματικές-διαδραστικές δραστηριότητες ήταν αυτή που διαφοροποίησε τις διδασκαλίες από τον κλασικό-παραδοσιακό τρόπο μάθησης, βοηθώντας ουσιαστικά στη δημιουργία ενός μαθητοκεντρικού περιβάλλοντος μάθησης. Η κατανόηση της ύλης έγινε ευκολότερη με τη χρήση του οπτικοακουστικού υλικού, καθώς πολλαπλά ερεθίσματα μάθησης κέντριζαν το ενδιαφέρον των μαθητών-τριών. Η φυσική αποτελεί έτσι κι αλλιώς ένα από πιο αγαπημένα γνωστικά αντικείμενα των μαθητών, λόγω των πειραμάτων. Ο συνδυασμός τεχνολογίας και πρακτικού αντικειμένου όμως, ενθουσιάζει πραγματικά τα παιδιά.

Πολύ θετικός ο συγκερασμός των όσων κάναμε με το ΑΠΣ προσφέροντας ουσιαστικά στο δάσκαλο ένα αποτελεσματικό όπλο διδασκαλίας. Κατά την άποψή μου, η πλατφόρμα είναι αρκετά εύκολη στη διαχείριση και πρόσβασή της. Η δομή της είναι άκρως ικανοποιητική και πολύ αποτελεσματική ξετυλίγοντας το μάθημα βήμα βήμα. Οι υπερσυνδέσεις ενισχύουν το εγχείρημα επίσης, ενώ κάλλιστα μπορεί ο-η εκπαιδευτικός να τη χρησιμοποιήσει ως βάση συλλογής και αποθήκευσης δεδομένων για τις μελλοντικές του διδασκαλίες.
Κάποιες σημειώσεις βελτίωσης που έχω να κάνω είναι πως η όλη διαδικασία με τα ερωτηματολόγια είναι αρκετά χρονοβόρα, ειδικά για δασκάλους-ες με πολυάριθμα τμήματα, ενώ και οι ερωτήσεις της δεύτερης ενότητας 2.1 έως 2.8 δε συνάδουν με τις ηλικίες της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης του Δημοτικού. 

Κλείνοντας, η όλη εμπειρία κρίνεται πολύ ικανοποιητική προσεγγίζοντας πιστεύω τον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται μελλοντικά τα μαθήματα στην πλειονότητα των σχολικών αιθουσών.